piątek, 28 lutego 2014

Ekspresowa pizza



Tradycyjna pizza przygotowywana jest na cieńkim lub grubym cieście, z dodatkiem drożdży.
 W Antoludkowie dzisiaj nietypowa, ekspresowa pizza z dodatkiem proszku do pieczenia.
 Idealnie nadaje się na szybką kolację.
Inspirację zaczerpnęłam z ksiązki Jamiego Oliviera "30 minut w kuchni"

Składniki na 2 pizze:
1 3/4 kubka mąki
1/2 kubka letniej wody
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka oregano
1/2 puszki pomidorów
2 garście listków świeżej bazylii
1 ząbek czosnku
1 kula mozzarelli
pół łyżeczki czerwonego octu winnego
kilka plasterków salami
sól
oliwa

Mąkę, wodę, proszek do pieczenia, oregano, szczyptę soli i  odrobinę oliwy  wsypać do maszyny z końcówką do zagniatania ciasta ( można oczywiście wyrobić ciasto ręcznie) i zagnieść ciasto. 
Deskę oprószyć mąką, wyłożyć ciasto, podzielić na 2 części i rozwałkować każde na grubość około 1 cm. 
Delikatnie złożyć ciasto na pół i jeszcze raz na pół
Patelnię o średnicy 24 cm skropić oliwą i postawić na palnik aby się rozgrzała. Włączyć grill na 240ºC .
Pomidory, bazylię, czosnek, szczyptę soli i ocet winny włożyć do blendera i zmiksować na gładką masę.
Ciasto przełożyć na rozgrzaną patelnię i delikatnie rozłożyć przyciskając brzegi do ścianek patelni. 
Przygotowaną masę nałożyć na pizzę i rozprowadzić.
 Porwać mozzarelę na kawałki i ułożyć na pizzy. Na wierzch położyć plasterki salami. 
Włożyć patelnię pod rozgrzany grill i zapiekać około 8-10 minut aż ładnie się zarumieni. 

SMACZNEGO

6 komentarzy:

  1. Nie ma to jak domowa pizza! Ja też robiłam jakiś czas temu, w prodiżu, który już dokonał żywota, a ciągle nie mam piekarnika... http://meals-and-fears.blogspot.com/2013/11/domowa-pizza-z-prodiza.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam pizze domowej roboty. Mam już kilka opatentowanych przepisów. Powyższy przepis mnie zaskoczył - szybki, prosty a do tego bardzo smaczny. Prodiżu niestety nie posiadam, ale wiem że jest wspaniałym sprzętem kuchennym:)

    OdpowiedzUsuń
  3. W iście expressowym tempie tą pizzę zrobiłaś. Podoba mi się przepis i chętnie z niego skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim układzie będę czekać na informację jak smakowało. Robi się ją naprawdę szybko :)

      Usuń
  4. Bardzo fajny przepis:) i szybko się robi:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za ten przepis :) U mnie się sprawdza :)

    Polecam zapoznać się z ofertą hurtowni opakowań gastronomicznych https://tedmark.pl/ :)

    W ofercie dostępne są m.in papierowe kartony pizzy czy papierowe kubki.

    OdpowiedzUsuń