środa, 26 lutego 2014

Pączki, pączusie na tłusty czwartek

Tłusty czwartek zbliża sie wielkimi krokami a ja już dzisiaj postanowiłam zabrać się za pieczenie pączków. 
Trochę poczytałam, dokształciłam się i zabrałam za pracę. 
Inspirację zaczerpnęłam z moje wypieki
Pączki wyszły przepyszne - szkoda, że było ich tak mało :(


Składniki na około 15 szt.:
300 g mąki pszennej
2 małe jajka
50 g masła, roztopionego
35 g cukru
1/4 łyżeczki soli
2 łyżki rumu
120 ml letniego mleka
10 g świeżych drożdży
olej, do smażenia
konfitura do nadziewania

Przygotować rozczyn - drożdże zasypać łyżką cukru i rozmieszać aby zrobiły się płynne. Dodać letnie mleko, wymieszać i odstawić w ciepłe miejsce aby wyrosły. Trwa to około 15-20 minut w zależności od temperatury. 
Mąkę, jajka, pozostały cukier, sól, rum i dojrzały rozczyn  wyrobić w malakserze z hakiem do ciasta ( można oczywiście zrobić to również ręcznie) na gładkie ciasto. Pod koniec wyrabiania dodać rozpuszczone masło. 
Uformować wyrobione ciasto w kulę, włożyć do miski i odstawić w ciepłe miejsce do podwojenia objętości.
Następnie wyjąć ciasto na blat rozwałkować na grubość około 1 cm i szkanką o średnicy 6 cm wykrawać pączki. 
Odkładać na kuchenną ścierkę do podwojenia objętości ( około 15 minut). 
Po wyrośnięciu smażyć w oleju rozgrzanym do 175ºC po około 3 minuty z każdej strony. 
Nadziewać konfiturą a następnie lukrować.

SMACZNEGO





6 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Tak Dorotko wyszły naprawdę pyszne :) Szkoda, że nie można ich jeść bez ograniczeń :P

      Usuń
  2. Wszędzie pączkowo i faworkowo. Ja już pączki jadłam, więc teraz oglądam i oko cieszę. Śliczne pączki wysmażyłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dtziękuję bardzo :) Mi już też pozostało oglądanie wypieków innych bo swoje wczoraj skonsumowałam:)

      Usuń
  3. Szkoda, ze Tlusty Czwartek jest raz w roku :-P paczusie wyszly swietne, sa naprawde proste do zrobienia a bez porowniania lepsze niz kupione!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak naprawdę nic straconego raz na jakiś czas można oczywiście pozwolić sobie na małe szaleństwo :) Cieszę się że smakowały

      Usuń