niedziela, 16 marca 2014

Maca

Każdy z Was wie iż Maca to chleb przaśny spożywany przez żydów podczas święta Paschy. 
Ja dzisiaj wykorzystałam macę podczas obiadu zamiast tradycyjnych ziemniaków. 
Połączenie macy z jagnięciną okazało się strzałem w dziesiątkę. 
Macę można wykorzystać jako bazę do "kanapek"czy małą przekąskę . Jest chrupiąca i bardzo smaczna.

 

Składniki ( na ok 7 szt 10 cm placków):
75 g mąki pszennej
75 g mąki pełnoziarnistej
2 g drożdży typu instant
sól
4 łyżki oliwy z oliwek
75 g ciepłej wody
opcjonalnie suszone zioła

Mąki, drożdże, sól, oliwę, zioła wsypać do miski i zalać ciepłą wodą. Wyrabiać ciasto tak aby było elastyczne. Następnie ukształtować kulę i owinąć folią. Odstawić w ciepłe miejsce na około 30 minut. 
Rozwałkować bardzo cienko ciasto, wykrawać okrągłe kształty. 
Piec placki na rozgrzanej patelni z dwóch stron. Powinny się pojawić pęcherzyki powietrza a placki muszą być zarumienione.

SMACZNEGO




6 komentarzy:

  1. Można je zrobić bez piekarnika! Wspaniale, muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wystarczy patelnia :) Zachęcam do wypróbowania. Rewelacyjnie smakuje z dodatkiem suszonych ziół.

    OdpowiedzUsuń
  3. Też lubię, zwykle kupuję gotową, a tu proszę mogę sama zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jeszcze niedawno zajadałam się tylko gotową, kupioną w sklepie :)

      Usuń
  4. Moja babcia wcinala mace non stop, jako przegryche:)

    OdpowiedzUsuń
  5. To nie jest przepis na prawdziwą mace czyli chleb przaśny. Taki powinien byc bez żadnych wspomagaczy typu drożdże zeby nie ulegal fermentacji.

    OdpowiedzUsuń