środa, 19 marca 2014

Salsa pomidorowo-paprykowa

Salsa pomidorowo - parykowa to wyjątkowo smaczny dodatek m.in. do dań mięsnych, rybnych, potraw z grilla. 
 Robi się ją bardzo szybko a smak jest niesamowity...




Składniki:
1 czerwona papryka
3 pomidory
1/4 łyżeczki mielonej papryki chili
1 ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę
1/4 drobno pokrojonej cebuli
świeża bazylia (ja niestety dodałam suszonej bo nie miałam świeżej)
sok z 1/2 cytryny
20 ml oliwy z oliwek

Papryki umyć, rozciąć i wyciągnąć gniazda nasienne. 
Pomidory umyć i naciąć na krzyż na górze.
Rozgrzać piekarnik do 220ºC. Paprykę ułożyć na blaszce skórą do góry, obok położyć nacięte pomidory.
Pomidory wyciągnąć po około 8 minutach ( czas zależy od wielkości pomidorów) i obrać ze skórki. 
Paprykę opiekać aż będzie miała brązową skórkę.  Jeszcze gorącą włożyć  do woreczka foliowego na około 10 minut. 
Po tym czasie ściągnąć woreczek i obrać ze skórki.
Pomidory i paprykę pokroić w kostkę. Dodać pozostałe składniki, wymieszać.
Doprawić solą i pieprzem. 

SMACZNEGO



8 komentarzy:

  1. Salsy pomidorowe są przepyszne, ale trudno teraz o dobre, świeże pomidory. Chyba poczekam na sezon na nasze polskie, najlepsze na świecie, żeby osiągnąć pełnię smaku :) Jakich Ty użyłaś? Niezłe są np. hiszpańskie śliwkowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam nasze polskie pomidory - szczególnie te które pochodzą z uprawy mojej babci :) Teraz niestety używam takich jakie obecnie są w sklepie - najczęściej hiszpańskie.

      Usuń
  2. pyszności :) zjadłoby się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do wypróbowania przepisu -robi się bardzo szybko :)

      Usuń
  3. Jeśli smakuje tak jak wygląda, to ja poproszę! Wygląda zjawiskowo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. muszę spróbować na kolejną imprezę w stylu domówka! :)
    Zostawiam obserwację i zapraszam do siebie ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! idealnie pasuje na imprezę jako dodatek do dań. Polecam!

      Usuń