niedziela, 8 czerwca 2014

Biszkopt siostry Anastazji

Prosiliście mnie o przepis na biszkopt który zawsze wychodzi. 
Oto i on - biszkopt jasny siostry Anastazji :) 


Składniki:
6 jaj
1 szklanka cukru do wypieków
1 szklanka mąki
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia


Białka ubić na sztywno. Dodać cukier, żółtka i delikatnie zmiksować od połączenia składników.
Dodać mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia i delikatnie wymieszać.
Formę wyłożyć papierem do pieczenia lub posmarować masłem i oprószyć bułką tartą.
Piec w temperaturze 180ºC około 30 minut.

9 komentarzy:

  1. Piękny ,równiutki ,robię podobnie ,tylko mniej cukru ,ale to juz osobiste upodobania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Biszkopt bardzo ładny, wręcz jak malowany. :) Też jak dla mnie zbyt dużo cukru. Ja dla pewności że mi nie upadnie, połową cukru utrwalam białka, taka piana jak dostanie temperatury to się ścina i już nie ma szans opaść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście kwestia cukru zależy od upodobań. Pomysł z białkami ciekawy nie próbowałam nigdy pozdrawiam

      Usuń
  3. Tzn., że wcześniej nie ucierasz żółtek z cukrem, tylko dopiero lekko miksujesz z ubitymi białkami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie ucieram. Dokładnie tak jak w przepisie ucieram z ubitymi białkami.

      Usuń
  4. A mąkę zmieszaną z proszkiem na końcu jak łączysz z ubitymi jajkami: mikserem, rózgą czy łyżką?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łączę drewnianą łyżką, bardzo delikatnie, powoli mieszam

      Usuń
  5. Od zawsze piekę ten biszkopt ale przepisu nauczyła mnie moja babcia. Jednak ja piekę max 15 minut i wychodzi piękny wilgotny nie spalony

    OdpowiedzUsuń