czwartek, 10 kwietnia 2014

Ciasteczka mercepanowe - stempelki

Jakiś czas temu kupiłam kilka nowych akcesoriów do pieczenia w tym m.in. stempelek. 
Marzyłam o nim od dawna, zastanawiałam się jak będą się prezentować ciasteczka z wykorzystaniem stempelka, czy wykonanie ciasteczek jest pracochłonne? 
W końcu mogłam się o tym przekonać. Wykorzystałam sprawdzony przepis z moje wypieki
Okazało się że na początku nie było łatwo, ale z upływem czasu doszłam do wprawy. Rezultat możecie podziwiać poniżej.



Składniki:
250 g mąki pszennej
50 g cukru pudru
100 g masy marcepanowej
150 g masła
1 żółtko

Wszystkie składniki włożyć do miski i zagnieść ciasto . 
Następnie owinąć ciasto folią spożywczą i wstawić do lodówki na godzinę.
Rozwałkować na grubość około 4 mm podsypując mąką. 
Wycinać okrągłe kształty następnie odciskać stempelki. 
Przed odciśnięciem stempelka należy podsypać ciasto i stempel mąką.
Piec  w temperaturze 180ºC przez 10 minut.

SMACZNEGO








12 komentarzy:

  1. Wyjątkowo śliczne Ci wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne! Mam taki stempelek Eat me;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Bardzo ciekawy ten Twój stempelek :)

      Usuń
  3. witaj,
    ja na Boże Narodzenie jako deko zrobiłam ,,pierniczki" z użyciem stępelków.Efekt możesz sama ocenic u mnie na blogu-zapraszam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super pomysł. Pewnie na Święta Bożego Narodzenia też wykorzystam.

      Usuń
  4. Ależ to świetnie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  5. hej gdzie dostałaś taki świetny stempelek ? Co prawda nigdzie nie szukałam takiego, ale nigdzie w żadnym sklepie nie rzucił mi się w oczy, a chętnie bym taki zakupiła !! :P

    Pozdrawiam DOLCEMENTE MACCHIATA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten konkretny kupiłam w DUKA. Mają obecnie 3 rodzaje stempelków.

      Usuń