wtorek, 5 sierpnia 2014

Paella z owocami morza

Wspomnienie wakacji ożyło! 
A wszystko za sprawą jednego z najwspanialszych dań Hiszanii - paelli
Można ją przyrządzić na wiele sposobów. 
Ja tym razem skorzystałam z dwóch przepisów. 
Pierwszy pochodzi z bloga, drugi z książki "Kulinarne wyprawy Jamiego" Jamiego Oliver'a. 
Tym sposobem stworzyłam idealne jak dla mnie połączenie smaków przypominające mi moje wakacje w Barcelonie.



Składniki:
- 2 surowe kiełbasy chorizo
- mieszanka owoców morza
- 10 dużych krewetek
- 2 łyżki oliwy
- 2 czerwone papryki
- 2 ząbki rubo posiekanego czosnku
-  puszka krojonych pomidorów
- 1 łyżeczka słodkiej papryki
- 1/2 łyżeczki pieczonej papryki
- 1/2 szklanki białego wina
- 150 g ryżu do paelli
- 1 litr bulionu szafranowego
- 1 cytryna pokrojona w cząstki
- składniki na bulion szafranowy(przepis tutaj )

Rozgrzać garnek ( najlepiej specjalny do paelli), wlać troszkę oliwy i dodać plasterki chorizzo.
 Smażyć przez około 10 minut, mieszając od czasu do czasu. 
Kiedy chorizzo zacznie się przyrumieniać a tłuszcz wytapiać dodać świeże pokrojoną w kostkę paprykę, czosnek, 
szczyptę soli i pieprzu. 
Smażyć przez około 10 minut.
W tym czasie przygotować bulion (przepis tutaj) i rozmrozić owoce morza. 
Do garnka dodać koncentrat pomidorowy, paprykę słodką i wędzoną, wlać wino, wymieszać i zagotować. 
Gotować na większym ogniu przez około 4 minuty aż ilość sosu zmniejszy się o połowę. 
Dodać ryż, zmiejszyć ognień i bardzo starannie i delikatnie mieszać przez 2 minuty.
 Wlać przecedzony bulion, wymieszać i zagotować. 
Gotować na umiarkowanym ogniu bez przykrycia przez około 8 minut. 
Dodać owoce morza oraz dodatkowe krewetki, zmniejszyć ogień do minimum. 
Przykryć garnek dwoma kawałkami folii aluminiowej i gotować przez około 6 minut.
 Odstawić garnek z ognia i pozostawić pod przykryciem na dodatkowe 2-3 minuty. 
Po tym czasie zdjąć folię. Paellę wymieszać z oliwą oraz dodać sok wyciśnięty z połową  cytryny.
 Podawać z pozostałymi cząstkami cytryny. 
SMACZNEGO




3 komentarze:

  1. Wygląda wyjątkowo smacznie.Czy można wybrać dowolne krewetki ? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krewetki mogą być dowolne. Oczywiście im mniejsze tym więcej potrzeba. Ja do swojej potrawy wybrałam tigery, które są wspaniałe w smaku i cudownie się prezentują.

      Usuń
  2. mój chłopak byłby zachwycony! on uwielbia krewetki!
    muszę spróbować mu to przyrządzić :)
    zapraszam do mnie! http://beauty-and-diet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń