niedziela, 7 września 2014

Risotto z grzybami

Pojawiły się już pierwsze grzyby. 
Udało mi się podczas spacerku z Antoludkiem znaleźć kilka ładnych okazów. 
Postanowiłam wykorzystać je do przyrządzenia risotto z grzybami.
 Długo nie mogłam zdecydować się jak przygotować tą potrawę. 
Skorzystałam z przepisu, który bardzo przypadł mi do gustu. 



Składniki: 
- 8 suszonych grzybów
- 1 litr bulionu jarzynowego lub grzybowego
- 1 mała cebula
- 2 ząbki czosnku
- 5 łyżek masła
- 150 g świeżych, obranych grzybów
- 200 g ryżu do risotto
- 80 ml białego wina
- 5 łyżek tartego parmezanu
- sól pieprz

Suszone grzyby zalać 1 szklanką wody, moczyć przez kilka godzin. 
Wyjąć, osuszyć i pokroić w paski.
Do wody z grzybów wlać bulion, zagotować i trzymać na małym ogniu.
Cebulę pokroić w drobną kostkę, czosnek przecisnąć przez praskę. 
Rozgrzać na patelni 2 łyżki masła, włożyć czosnek i cebulę.
Dusić do miękkości na małym ogniu, nie rumieniąc przez około 5 minut.
Świeże grzyby pokroić na  plasterki. 
Dodać do zeszklonej cebuli, przykryć i dusić razem przez 1 - 2 minuty, aż grzyby zmiękną. 
Wyjąć na talerz, doprawić solą i pieprzem, przykryć folią, odłożyć na bok.
Na patelnię z masłem i cebulą wsypać ryż, dodać namoczone suszone grzyby.
 Smażyć przez minutę na średnim ogniu.
 Wlać wino i gotować przez około 2 minuty, aż całe wyparuje. 
Następnie wlać łyżkę wazową gorącego bulionu 
i gotować risotto na małym ogniu do czasu aż cały płyn zostanie wchłonięty przez ryż, 
od czasu do czasu zamieszać.
Wlewać po jednej łyżce wazowej bulionu, w odstępach czasowych, jak tylko poprzednia ilość całkowicie się zredukuje. 
Czynności powtarzać do czasu aż ziarna ryżu będą miękkie z zewnątrz i al dente w samym środku. 
Dodać odłożone świeże grzyby, wymieszać i zdjąć z ognia. 
Dodać tarty Parmezan i pozostałe 3 łyżki masła.
 Wymieszać, doprawić solą, pieprzem i od razu podawać. 
SMACZNEGO





Grzyby

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz