piątek, 29 sierpnia 2014

Pavlova malinowa

Zrobiłam ją po raz pierwszy. 
Obawiałam się czy wyjdzie, jak będzie smakować?
Wyszła obłędnie.  Jak dla mnie królowa deserów.
Pięknie prezentuje się na stole i niesamowicie smakuje.
Inspirację zaczerpnęłam z przepisu.


Składniki:
- 150 ml białek ( 4 duże jajka)
- 220 g cukru
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej
- 2 łyżki białego octu winnego lub sok z połowy cytryny
- 125 g schłodzonego mascarpone
- 2 łyżki cukru pudru
- 1/2 szklanki śmietany kremówki 36%
- maliny

W misie miksera ubić białka na sztywna masę.
Dodawać po 1 łyżce cukru cały czas dokładnie miksując po każdej porcji cukru.
Na koniec, po dodaniu całego cukru miksować jeszcze przez 3 minuty.
Następnie dodać mąkę ziemniaczaną, ocet lub sok z cytryny i ubijać jeszcze przez minutę.
Piekarnik nagrzać do 150ºC ( bez termoobiegu). 
Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia i narysować okrąg o średnicy 20 cm.
Wyłożyć pianę łyżką na narysowany okrąg. 
Rozsmarować i podnieść boki do góry.
Wstawić do piekarnika, zmniejszyć temperaturę do 120ºC  i piec przez 80 minut.
Wyłączyć piekarnik i całkowicie ostudzić bezę nie otwierając piekarnika ( ja zostawiłam na noc).

Przed podaniem przygotować krem.
Mascarpone z cukrem pudrem miksować około pół minuty.
Dodać śmietanę i ubijać około 1-2 minut.
Widelcem rozgnieść część malin. 
Dodać do kremu i delikatnie wymieszać. 
Krem wyłożyć delikatnie na bezę i przyozdobić malinami
SMACZNEGO







9 komentarzy:

  1. Bardzo apetycznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prezentuje się przepięknie. Może sama spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam. ie wymaga wielkiego nakładu pracy a jest bardzo smaczna.

      Usuń
  3. Smakowicie to wygląda. Muszę sama tego spróbować :)

    http://bonapetit2xm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. miałam okazję w Antoludkowie posmakować - był znakomity!

    OdpowiedzUsuń
  5. Przecudna, kryje w sobie pyszności.Stale sie do niej przymierzam, ciągle jeszcze przede mną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo długo przymierzałam się do pavlovej. Już w poprzednim sezonie letnim miałam ją zrobić, ale jakoś nie wyszło. Teraz nie żałuję i wiem że ten deser należy do moich ulubionych i będę na pewno robić go częściej.

      Usuń
  6. Królowa bez:) Pięknie wygląda. Cóż więcej mogę napisać. Jest genialna :)

    OdpowiedzUsuń