czwartek, 1 stycznia 2015

Noworoczny tort mojito

Bardzo długo zastanawiałam się jakim smakiem przywitać Nowy 2015 Rok. 
Pomysłów było kilka wybór padł na mojito - mój ulubiony drink tym razem w nieco innej odsłonie. 
Zapraszam na przepyszny, niesamowicie orzeźwiający tort o smaku mojito. Inspirację zaczerpnęłam od Beaty Śniechowskiej.
Korzystając z okazji życzę Wam w tym Nowym Roku wielu kulinarnych uniesień. 
Smacznego 2015 Roku :)


Składniki:
-  7 jajek
- 2/3 szklanki cukru do wypieków
- 3/4 szklanki mąki
- 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 doniczka świeżej mięty
- skórka otarta z 2 limonek
- 100 g soku z limonek (lub pół na pół z limonek i cytryn)
- 6 g żelatyny
- 250 g serka mascarpone
- 250 g śmietanki 36%
- 60 ml rumu
- 2 łyżki cukru trzcinowego
- 60 ml wody

Oddzielić białka od żółtek z 5 jaj.
Żółtka ubić z porwanymi listkami mięty. 
Białka ubić na sztywno. Dodać cukier, żółtka z listkami mięty i delikatnie zmiksować do połączenia składników.
Dodać mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia i delikatnie wymieszać.
Dla uzyskania bardziej intensywnego koloru można dodać kilka kropel zielonego barwnika.
Formę 21 cm wyłożyć papierem do pieczenia lub posmarować masłem i oprószyć bułką tartą.
Piec w temperaturze 180ºC około 30 minut.
Wyciągnąć z piekarnika i ostudzić. Przeciąć na 2 blaty.

Przygotować poncz. Do kubka wlać gorąca wodę, wsypać cukier trzcinowy, wymieszać i wystudzić.
Alkohol wlać dopiero do wystudzonego roztworu.

Żelatynę namoczyć w małej ilości zimnej wody (tak aby zakryła żelatynę).
Do rondla z grubym dnem wbić 2 jajka, dodać cukier, sok z limonek i wstawić na palnik. 
Podgrzewać cały czas mieszając tak aby masa stała się gęsta i kremowa.
Napęczniałą żelatynę podgrzać do rozpuszczenia.
Dodać do masy z żółtek  i odstawić do wystygnięcia.
Po 20 min ubić na sztywno dobrze schłodzoną śmietanę.
W osobnej misce wymieszać ser mascarpone, skórkę z limonki i masę z żółtek.
Całość wymieszać trzepaczką.
Do masy dodać ubitą śmietankę i dokładnie wymieszać.

Na spodzie tortownicy ułożyć 1 biszkopt, nasączyć go ponczem.
Na środek wylać połowę masy limonkowej i przykryć drugim  biszkoptem.
Biszkopt docisnąć do masy.
Naponczować drugi biszkopt.
Pozostałą masę wylać na biszkopt i wyrównać wierzch łopatką.
Tort odstawić do lodówki na około godzinę.
Można dodatkowo posypać wierzch tortu cukrem trzcinowym  i delikatnie opalić palnikiem gazowym.
Udekorować listkami mięty i plasterkami limonki

SMACZNEGO



7 komentarzy:

  1. Wygląda rewelacyjnie!! Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczny ten tort, podoba mi się ogromnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To musi być wspaniały tort! Mojito jest również moim ulubionym drinkiem, więc jak zobaczyłam co stworzyłaś, to po prostu przepadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda cudownie! Istne arcydzieło :-) Muszę spróbować jak najszybciej. Pozdrawiam i gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacja! Gratuluję wykonania :-) To idealnie trafia w mój gust.

    OdpowiedzUsuń